Wildlife wonderland

It’s been a while since the last blog… en met een reden! We zijn in Tasmanie, oftewel wildlife wonderland. Om met het ‘slechte’ nieuws te beginnen; de Overland Track hebben we niet gelopen. Met sneeuw, wind en veeeel regen voorspeld, zag Rox het niet zitten om 5 dagen met bepakking door de bergen te lopen. In plaats daarvan hebben we de afgelopen week drie national parken bezocht in Tasmanie. Achteraf een goede keuze denken we, want het was KOUD in Cradle Mountain (waar de track loopt).

Kangaroes, verlaten stranden en de eerste wombat
Het eerste national park dat we bezochten was Narawntapu National park, onder locals bekend als het park waar je heen moet om wildlife te zien! Dus gingen we eerste paasdag vroeg op stap, om beloond te worden met wel 100 paaskangaroes als paasontbijt :). Hoe verder we liepen, hoe meer kangaroes en wallaby’s tevoorschijn kwamen, en ook de eerste wombat die we ooit gezien hebben!

De grootsheid van de bergen
National park nummer 2 was Cradle Mountain National park, waar we gestart zouden zijn met de Overland Track. En het was KOUD! Maar, ingepakt in thermokleding, muts, handschoenen en regenkleding, hebben we een prachtige wandeling van 15 km gemaakt door de bergen. Omhoog langs de rotsen via kettingen en afdalend door bergbeekjes was het een hele mooie en bijzondere dag :)! Dag 2 in Cradle Mountain hebben we twee korte wandelingen gemaakt en zijn we naar een Tasmanian devil park geweest.
Ps. een natte tent inpakken met 3 graden is best koud..

Het vogelbekdier en de barbecuecleaner
Het derde national park dat we bezocht hebben was Mount Field National park. In vergelijking met Cradle Moutain heerlijk warm met 18 graden en een zonnetje! En wat een mooi park met een bijzondere verrassing! De eerste avond hebben we een avondwandeling gemaakt en zagen we, in een beek, een vogelbekdier zwemmen. De volgende dag lekker gewandeld langs verschillende watervallen, door eucalyptusregenwoud en opnieuw een vogelbekdier gezien, supertof :)!
Ps. Jacob vroeg zich steeds af waarom de barbecue op de camping zo schoon was, het antwoord vind je bij de foto’s…

Nu zijn we in een B&B in Hobart waar we dit weekend de stad zullen verkennen! Daarna volgt een week HelpX’en; in ruil voor eten en verblijf gaan we ten zuiden van Hobart 7 dagen lang, 4 uur per dag bij een koppel aan de slag. Eens kijken hoe die tuinier- en huishoudvaardigheden van ons bevallen ;).

Liefs uit Tassie!
Rox & Jacob

This Post Has 7 Comments

1. Bart

go go go!!!!

2. Vincent

Wow, wat een avonturen weer zeg. En wat een toffe dieren!

Have fun nog! Vincent

3. Pascale

Wauw…wat ziet dat er fantastisch uit! Jammer dat de track niet doorging maar jullie hadden zo te zien een schitterend alternatief, ik ben jaloers…
    Nog heel plezier en geniet ervan!

4. Chris

Hey Hey Hey!
    Awesome to hear your adventure so far! Turns out my parents were down in Tassie at the same time you were (they home now though), would of been funny if you randomly met them.
    Anyway, FB MSG me if your going to be around our place and I’ll make sure I’m free to hang.
    PS always a bed here for you guys!

5. Chris

Hey Hey!

It’s so great to hear about your adventures and all the nature you’re seeing down in Tassie.
    My parents were down there too about 1.5 weeks ago, would have been funny if you met them.
    So I’m guessing your not going to be near our place on this trip, but if you do find yourself with free time or you are near our place definitely drop a line and stay with us. There is always a bed and board here in the crapshack for you both!
    Safe travels guys 🙂

1. Chris

Whoops I didn’t think that first msg worked haha…
      Oh well you got two for one… And now three ha!

6. Carla & Cor

hey Rox en Jacob, leuk om jullie verhalen te lezen en de foto’s te zien. Erg jammer dat jullie de track niet hebben gelopen. Toch weer andere mooie dagen voort terug gekregen. Wij hebben afgelopen periode twee keer in tent geslapen net boven nul…en idd erg koud gehad. brrrrrr. En ook met regen. Dus we snappen jullie besluit helemaal. Veel plezier verder. Liefs uit Portugal.